ریزش مو در خانمها

تعداد قابل ملاحظه ای از خانمها از فرمهای ریزش موی رایج رنج میبرند.این فرمهای ریزش مو، میبایستی ازالگوی ریزش موی طاسی زنانه افتراق داده شود . Effluvium telogen یکی از رایج ترین اینگونه فرمهای ریزش مو میباشد. که در واقع همان ریزش شدیدی است که چندین ماه پس اززایمان رخ میدهد.
در حالت عمومی ، خانمها شاهد ریزش تعداد زیادی از مویشان پس از یک تا 6 ماه پس از یک استرس زیاد در زندگیشان همچون عمل جراحی،بیماری شدیدیا یک استرس اجتماعی ، روانی خواهند بود. خبر بد آن است که برای درمان این نوع ریزش مو،هیچ درمانی وجود ندارد.خبر خوب آن است که بیمار به هیچ گونه درمانی نیاز ندارد. مو میبایستی که خودش به حالت اولیه اش پس از یک فاز خواب برگردد. گاهی شاهد ریزش موی کششی در خانمها هستیم این حالت بیشتر در خانمهایی که موهایشان در پشت یا بالای سرشان به صورت محکم بسته شده و برای مدت زیادی نگه داشته میشوند ،اتفاق میفتد. کشیدنهای شدید مو در نهایت باعث نابودی سیستم فولیکولی ریشه مو خواهند شد که باعث میشود هیچ موی دیگری در آن ناحیه رشد نکند. این فرم از ریزش مو ممکن است که مورد قبول کاشت مو قرار گیرد به شرط آنکه مدل بستن مو تغییر نماید.
گاهی بیمارانی مشاهده میشوند که دارای عمل جراحی face lift و یا دیگر اعمال جراحی بر روی پوست سر بوده اند که زخمهایی از آن عملهای جراحی به جا مانده است و یا این که در خصوصeyebrow lift ، خط مو خیلی بالا قرار گرفته است. در حالت کلی اینگونه ریزش موها به کاشت مو به خوبی پاسخ می دهند.
الگوی طاسی در بانوان با الگوی طاسی در آقایان متفاوت است عموما خانمها ریزش مو ، در قسمت وسط سر دارند ،ولیکن اکثر موهای خود را در(خط مو) حفظ می کنند.
تعدادی از نکات مربوط به طاسی عبارتند از:
-1الگوی طاسی آقایان با عقب رفتن خط مو شروع میشود که باعث ریزش کلی مو تا بالای سر میگردد.
2-الگوی طاسی در مردان در اواخر نوجوانی و در اوایل 20 سالگی (زمانی که سطح testosterone بالا است) اغاز میشود. الگوی طاسی در بانوان در اواخر 30 سالگی شروع و پس از 50 سالگی به اوج خود میرسد.
3- الگوی مردانه حدود 70% اقایان را مبتلا میکند، در حالی که الگوی طاسی زنان حدود 30% خانمها را مبتلا میسازد.
4- خانمهایی که دارای استعداد ریزش الگوی مردانه هستند چنانچه دوز بالاترtestosterone دریافت نمایند به شدت دچار ریزش مو میشوند
تفاوتهای مهمی در کاشت مو در آقایان و خانمها وجود دارد. اگر برای یک مرد کاشت مو انجام بدهیم خوشحال میشود. او ممکن است آرزوی داشتن ظاهری پر مو را داشته باشد، ولیکن درک میکند که بیشتر آقایان دارای مقداری ریزش مو هستند و هر تعداد تار مویی که برای او کاشته شود برای ایجاد تغییر در ظاهرش مفید بوده است. ازسوی دیگر خانمها عموما شاد نخواهند شد ، مگر آنکه پس از عمل کاشت مو دارای ظاهری پر مو شوند. اکثر خانمها معتقدند که برگرداندن تعدادی مو به سرشان در صورتی که ظاهر خیلی پرپشتی نداشته باشند ،رضایت بخش نیست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *